Kínai testvérre lelt Tarlós
Testvérvárosi megállapodást írt alá hétfőn Pekingben Tarlós István, Budapest főpolgármestere és Kuo Csin-lung, a kínai főváros kormányzatának első embere.
Testvérvárosi megállapodást írt alá hétfőn Pekingben Tarlós István, Budapest főpolgármestere és Kuo Csin-lung, a kínai főváros kormányzatának első embere.
A Duna-parti CET kivitelezője, a WHB konzorcium arra kéri Budapestet, hogy az augusztusi közgyűlésen hozzon döntést a közös elszámolási megállapodásban foglalt összegek kifizetéséről, majd utalják át az összeget az érintetteknek.
Külsős, vagyis nem képviselő főpolgármester-helyettessé választották Szeneczey Balázst, Tarlós István főpolgármester eddigi kabinetfőnökét a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén. A testület erről titkos szavazással - 24 igen és 4 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett - döntött. Szeneczey Balázs letette esküjét a plénum előtt.
Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester szerint el kell számolni a Duna-parti CET kivitelezőivel, így a Porto Investmenttel is.
Levette a Budapest név használatáról szóló javaslatot is a szerdán ülésező Fővárosi Közgyűlés napirendjéről Tarlós István főpolgármester, indoklása szerint az ügyben további egyeztetések szükségesek.
Az MSZP fővárosi frakciója szerdán arra szólította fel Budapest vezetését, hogy hagyja abba az ötletelést, és ne Orbán Viktor kormányfőt képviselje a fővárossal szemben.
Az LMP szerint pánikszerű ötletelésből fakad, "hirtelen felindulásból elkövetett pénzszerzésnek tűnik" az a tervezett intézkedés, hogy a főváros a Budapest név használata után pénzt szedne.
Visszavonta a napirendről a taxisrendelet-javaslatot Tarlós István főpolgármester szerdán a Fővárosi Közgyűlés rendes ülésén.
Átadták a főváros díszpolgári címeit kedden a Fővárosi Közgyűlés ünnepi ülésén, Budapesten. Az idén tizenhat személyiségnek ítélték oda az elismerő címet.
A főpolgármester közlése szerint még dolgoznak a szakemberek a dugódíj, illetve a hídpénz bevezetésének részletein, nem dőlt el, mekkora legyen a gyűrű átmérője és mennyit kellene fizetni.
Az ország adottságai miatt Budapest szerepe súlyos következmények nélkül nem degradálható, és az is degradálás, ha a főváros 23 részre esik szét – mondta Tarlós István a Népszavának. A kérdésre, hogy ismeri-e Simicska Lajost, azt felelte: ismeri, találkozott is vele pár hónapja, "a nagypolitikáról, az időjárásról és a család intézményéről" váltottak szót.
Az MSZP szerint szakmailag teljesen megalapozatlan a hídpénz bevezetésének ötlete, az csupán a főváros aktuális sarcolási ötlete.
Úgy tűnik, teljesen magáénak érzi a pénzszűkében lévő fővárosi vezetés Budapestet, legalábbis erre utal, hogy Tarlós István főpolgármester javaslatára több százezer forintot venne ki a Budapest szót vagy annak változatait használó cégek zsebéből az önkormányzat. Ha a közgyűlés elfogadja az előterjesztést, akkor azok a társaságok mindenképpen rosszul járnak, amelyek eddig nem engedélyeztették a nevüket: ha nevet változtatnak, akkor azért, ha nem, akkor azért kell fizetniük a fővárosnak. Sőt, akár még Budai Gyula is fizethet a neve miatt.
A főváros vizsgálja azt a lehetőséget is, hogy jövő júliustól mégsem a klasszikus dugódíjat, hanem hídpénzt fizettetne az autósokkal – írta a Népszava hétfői számában. Tarlós István főpolgármester a lap kérdésére megerősítette, hogy ezt a lehetőséget is vizsgálják.
2013 közepétől vezetik be a dugódíjat Budapesten. Egy dolog már biztos: nem a város széle lesz a zónahatár. Jelenleg kétféle alternatívát vizsgálnak a kerületek javaslatára: eszerint a külső határ a Hungária körút-Margit körút lenne, de megvizsgálják egy belső zónahatár lehetőségét is. Tarlós István főpolgármester azt szeretné, ha viszonylag magasabb, 4-500 forintos behajtási díjat szednének, cserébe a zónahatáron belül lakóknak nem kellene fizetni.
Fizetniük kellene a jövőben a Budapest nevet vagy annak változatait használó egyéni vállalkozóknak és gazdasági társaságoknak – ezt javasolja Tarlós István főpolgármester. Az előterjesztésről jövő szerdán szavaz a Fővárosi Közgyűlés.
Az MSZP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője szerint a behajtási díjra adóként tekint a főváros, amellyel a költségvetési forráskivonást próbálja ellensúlyozni a városvezetés.
Tarlós István szerint szégyen az, ami Budapesten taxi-ügyben zajlik, az autók megjelenése "kriminális", bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért ezt a helyzetet meg kell oldani.
Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – közölte Tarlós István főpolgármester csütörtökön, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában.
Két fideszes képviselő javaslatára bevezetnék Budapest közigazgatási területén a személyforgalmi behajtási díjat – derül ki egy parlament elé került keddi módosítóból. Az indoklás szerint a dugódíj bevezetése a Széll Kálmán-tervből, a 4-es metró támogatási szerződéséből, valamint a közösségi közlekedés finanszírozásáról szóló, kormány és főváros közötti szerződésből következik.